طراحی و بهینه سازی سایت

طراحی و بهینه سازی سایت

طراحی و بهینه سازی سایت

طراحی و بهینه سازی سایت

ثبت نام لاتاری گرین کارت

ثبت نام لاتاری گرین کارت

نکاتی بسیار ظریف و حساس در باره ثبت نام به ظاهر ساده لاتاری گرین کارت وجود دارد که در ادامه این مقاله به شرح آن خواهیم پرداخت. پیش از آن لازم به تذکر است که حتما و حتما پیش از ثبت نام بخش الزامات لاتاری گرین کارت را مطالعه بفرمایید تا در پروسه ثبت تقاضا دچار اشتباه نشوید.

ثبت نام لاتاری گرین کارت امریکا که در ایران به لاتاری مشهور است و واژه صحیح آن "ثبت تقاضای ویزای دایورسیتی" میباشد هر ساله در یک ماه مشخص از سال انجام میشود. در این جمله دو نکته قرار دارد. اول اینه وبسایت رسمی KCC ایالات متحده امریکا که بر اساس قوانین مهاجرت و اقامت مصوبه 19900 اقدام به ثبت تقاضا میکند فقط یک ماه در سال باز میشود و دوم اینکه متقاضیان این ویزا، فقط متقاضی ویزا هستند و ثبت نام لاتاری اصلا به مفهوم صدور ویزا  نیست.

تاریخچه ثبت نام لاتاری

برنامه ویزای دایورسیتی از سال 1994 ، 3مرتبه در فوریه، یکبار در نوامبر و چندین بار در اکتبر اجرا شده. موسسه مسئول این پروژه در 2000 تغییر کرد. مرکز قبلی منصوب ملی ویزا در پورتس موث این وظیفه را به مرکز کنسولی کنتاکی منتقل کرد که از آن پس کلیه امور مربوط به اپلیکیشن های این نوع ویزا را مسئول بوده است. در سال اول این امکان وجود داشت که هر شخصی چندین بار ثبت نام داشته باشد. که این مسئله مشکلاتی برای این سازمان در بر داشت و البته در صورت ثبت نام شاید 1000 مرتبه توسط یک فرد امکان برنده شدن نزدیک به 100% میرسید. اما پس از آن جلوی این امر گرفته شد و هرکس در هر سال مجوز فقط یک ثبت نام را داشت.

تعداد برنده لاتاری در ایران

سازمان خدمات تابعیت و مهاجرت آمریکا (INS) تعداد اپلیکیشن های مجاز و لیست کشورهای مجاز را برای شرکت در برنامه قرعه کشی لاتاری بر اساس قانون های از قبل تعریف شده تعیین مینماید. این قوانین میتواند هرسال تغییراتی داشته باشد. در لاتاری 2017 و لاتاری 2016 ایران 35000 ویزای اقامت دائم را در  هر سال از آن خود کرد که در میان دیگر کشورها از نظر تعداد ویزا پیشتاز بوده است.

شانس برنده شدن در لاتاری

با این وجود همچنان شانس بالایی برای برنده شدن در لاتاری گرین کارت وجود دارد. پس از الکترونیکی شدن پروسه ثبت نام لاتاری گرین کارت در سال 2003 تعداد ثبت نام ها از 13 میلیون به 6 میلیون در سال رسید. به نظر میرسد رویه های جدید این سازمان شانس کسانی که برای سال 20188 و پس از آن را ثبت نام میکنند را بالا میبرد. در لاتاری 2017 که در سال 2016 اعلام نتیجه شد، از بین هر 150 متقاضی، یک نفر ویزا دریافت کرد.

ثبت نام اشتباه لاتاری وارد قرعه کشی نخواهد شد

لازم است بدانید هر ساله بیش از 50 درصد از ثبت نام های لاتاری قبل از ورود به قرعه کشی از لیست اپلیکیشن های مجاز حذف میشوند که علت این امر اشتباه در ثبت نام است. ضمنا اگر پس از برنده شدن هم در سفارت اشتباهی در ثبت نام لاتاری اتفاق افتاده باشد که در مصاحبه مشخص شود، آن تقاضا رد خواهد شد و به ویزا نخواهد رسید. پس برای ثبت نام لاتاری به کافی نت ها و اشخاص کم اطلاع مراجعه نکنید. هرساله بیش از 2000 کیس برنده به ما مراجعه  میکنند که به علت ثبت نام اشتباه از اخذ ویزا باز مانده اند.

رویا پردازی نکنید.

لاتاری گرین کارت امریکا در حقیقت قرعه کشی برای اجازه اقامت دائم امریکاست برای شما در صورتی که در این قرعه کشی کامپیوتری انتخاب شوید. نه به کسی  خانه ای داده میشود نه پولی. فقط و فقط ویزای اقامت دائم ایالات متحده امریکا آن هم با تشریفات مرسوم و پس از تایید شما توسط افسر سفارت.

آیا خودمان میتوانیم ثبت نام اینترنتی کنیم؟

نکاتی در رابطه با پر کردن فرم های مربوط به ویزای دایورسیتی ایالات متحده امریکاست که اکثر افراد آن را نادیده میگیرند و بسیار دیده شده که پس از برنده شدن، در مصاحبه سفارت با کمال تعجب ریجکت میشوند. یعنی برنده شدن به معنای دریافت ویزا نیست. نکته اینجاست که برای تقاضای ویزای هر کشوری باید مطابق قوانین آن کشور فرم های مربوط به ویزا پر شوند. پس انتظار نداشته باشیم که با عدم آگاهی از این مقوله، با یک ثبت نام اشتباه، پس از برنده شدن برای ما ویزا صادر شود. به بیان ساده تر، حتی برنده شدن در لاتاری گرین کارت به معنای صدور ویزا نیست. ثبت نام باید مطابق قوانین و ضوابط انجام شود برای همین موضوع است که پای وکلای بین الملل وسط می آید و با توجه به عدم آشنایی عموم مردم با قوانین کشور مقصد این مهم به وکیل یا آژانسی مسلط به موضوع سپرده میشود.

مثالی از اشتباهات فاحش که به عدم صدور ویزا ختم میشوند.

در بخش مدرک تحصیلی گزینه "دیپلم دبیرستان" و "مدرسه فنی حرفه ای" وجود دارد. در کشور ما بر اساس قوانین ما، این دو مدرک، دیپلم هستند. اما اگر در فرم گزینه دیپلم را انتخاب کنید، حتی با برنده شدن هم شانسی برای اخذ ویزا از سفارت نخواهید داشت. زیرا مطابق قوانین ایران فرم ها را پر کردید نه مطابق  قوانین امریکا. یا اینکه شما نمیدانید آیا با ثبت تقاضای همسر برای همسر شانس شما دوبرابر خواهد شد یا به طور کلی شما از حضور در قرعه کشی به دلیل تکرار تقاضا حذف میشوید و یا عکس که مهمترین بخش ماجراست.

 چند نکته کلیدی در هنگام ثبت نام لاتاری

1. متاهلین میتوانند دو مرتبه ثبت نام لاتاری انجام دهند. یک بار آقا به عنوان متقاضی اصلی و همسر و فرزندان زیر 21 سال و ازدواج نکرده به عنوان همراه و  یک مرتبه خانم به عنوان متقاضی اصلی و همسر و فرزندان به عنوان همراه. هریک اگر برنده شوند کل اعضای خانواده مهاجرت خواهد کرد.

2. اگر دیپلم دبیرستان ندارید برای ثبت نام باید شرط شغلی مطابق با اداره کار ایالات متحده آمریکا را داشته باشید. دقت کنید که دیپلم دبیرستان در ایالات متحده یعنی 12 سال تحصیل. یعنی دیپلم نظام قدیم یا پیش دانشگاهی برای نظام جدید.

3. شرط کار برای متقاضیانی مهم است که دیپلم ندارند. مشاغلی همچون مدیریت عامل یا مدیریت تولید یا طراح وبسایت یا طراح گرافیک میتواند در این مهم کافی باشد. دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته که نیاز به دو سال آموزش داشته باشد!!

4. مجردین که هم دیپلم دارند هم زیر 21 سال میتوانند هم زیر مجموعه پدر باشند هم زیر مجموعه مادر و هم به صورت مستقل به عنوان متقاضی اصلی اقدام کنند و این تعداد ثبت نام هیچ اشکالی در پروسه ایجاد نخواهد کرد.

توصیه ما به شما
1. به کافی نت ها مراجعه نکنید. آنها فقط یک فرم را با اعتماد به نفس کاذب پر میکنند که هیچ آگاهی از زمینه آن ندارند.

2. به آژانس های مسافرتی مراجعه نکنید. لاتاری بر خلاف ظاهر ساده آن یک امر حقوقی است و آژانس های مسافرتی زمینه فعالیت متفاوتی دارند و ممکن است از روی علاقه به پول این خدمات را به شما ارائه دهند.

3. به وبسایت رسمی KCC مراجعه کنید و با صرف چند روز زمان نسبت به مطالعه تمام قوانین این ویزا اقدام بفرمایید تا بتوانید ثبت تقاضایی صحیح داشته باشید و یا با مراجعه به وبسایت inmotion.ir و پر کردن فرم های فارسی، این مهم را به ما بسپارید. با ثبت نام در سایت فارسی inmotion.irr اطلاعات شما را فارسی دریافت میکنیم و پس از پالایش و اصلاح و هماهنگیی تلفنی با ما 4 اکتبر 2016 در سایت رسمی KCCC ثبت خواهیم کرد. برای ثبت نام در سایت inmotion میتوانید اطلاعات اولیه را تکمیل کنید و بعدا نسبت به اضافه کردن عکس مناسب اقدامم کنید. به ترتیبی که در سایت ما ثبت تقاضا انجام شود در سایت KCC ثبت خواهیم کرد. شما بدون نگرانی و دغدغه زمان میتوانید در در این سامانه عضو شوید و بدون نگرانی از حاشیه های اینن پروسه، از ثبت تقاضای شرکت در قرعه کشی تا اعلام نتایج آن را بر عهده ما قرار دهید.

پیشنهاد ما برای ثبت نام لاتاری

1. با ثبت نام رایگان در سایت ما، در خبرنامه ما عضو شوید و با عضویت در تلگرام ما از اخبار لجظه به لحظه لاتاری با خبر شوید و با مطالعه قوانین KCC خودتان برای خودتان ثبت نام کنید.

2. با رزرو ثبت نام غیر حضوری در سایت inmotion.ir و ارسال اطلاعاتتون در این سایت به محض بازشدن سایت KCC ثبت نامتان را به ما بسپارید. ( ظرفیت  محدود به علت زمان محدود ثبت نام )

3. در صورتی که بنا به هر دلیلی تمایل به حضور در موسسه حامی مهاجر، در هنگام ثبت نام داشتید میتوانید برای رزرو وقت با شماره های موسسه تماس بگیرید و با پرداخت هزینه ثبت نام، زمان ثبت نام لاتاری خودتان را رزرو کنید. ( ظرفیت بسیار محدود )

ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.