طراحی و بهینه سازی سایت

طراحی و بهینه سازی سایت

طراحی و بهینه سازی سایت

طراحی و بهینه سازی سایت

تحصیل داروسازی در آمریکا

تحصیل داروسازی در آمریکا

رشته های علوم پزشکی به خصوص دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی، مامائی و پرستاری از پرطرفدارین ترین رشته های تحصیلی هستند. بسیاری از متقاضیان تحصیل در داروسازی که از راه یابی به دانشگاه های داخل محروم می مانند، به فکر تحصیل داروسازی در خارج از کشور هستند. بهترین گزینه ها جهت اشتغال به تحصیل در داروسازی تحصیل داروسازی در آمریکا و تحصیل داروسازی در انگلستان می باشند. قاره آمریکا که کشور ایالات متحده آمریکا بزرگترین و ثروتمندترین کشور این قاره و کل دنیا محسوب می شود، از نظر تولید علم، در جایگاه اول دنیا قراردارد و ایالت های مختلف آمریکا دانشجویان خارجی برای تحصیل داروسازی در آمریکا را پذیرفته و برخی از این دانشگاه ها، دانشجویان ممتاز شاغل به تحصیل داروسازی در آمریکا را بورس می کنند.

اگر قصد ادامه تحصیل در رشته داروسازی دارید در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات مختصری در خصوص تحصیل در رشته ی داروسازی در آمریکا،  مقدمات ورود به تحصیل داروسازی در آمریکا، طول مدت تحصیل داروسازی در آمریکا، هزینه های تحصیل داروسازی در آمریکا، هزینه های زندگی در آمریکا، شرایط کار در حین تحصیل در رشته داروسازی در کشور آمریکا، شرایط اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل در آمریکا و راه های مهاجرت به آمریکا را در اختیارتان قرار  دهیم و در مجموع یک مرور کلی از وضعیت فعلی آموزش و پرورش داروسازی در انگلستان داشته باشیم.

نظام آموزشی آمریکا و مقایسه با ایران

در کشور جمهوری اسلامی ایران، رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، پس از دریافت دیپلم کامل متوسطه و قبولی در کنکور سراسری به صورت پیوسته امکان پذیر است. تحصیل داروسازی در ایران یک دوره ۷ساله است و در پایان این دوره، شخص فارغ التحصیل با درجه دکترای حرفه ای(معادل فوق لیسانس) از دانشگاه خارج شده و اجازه کار در شغل داروسازی را خواهد داشت. ولی تحصیل داروسازی در آمریکا شامل دو دوره ۴ساله (لیسانس) و یک دوره ۲ساله برای اخذ دکترا می باشد. متقاضی تحصیل رشته داروسازی در آمریکا، ابتدای امر لازم است در یکی از رشته های علوم پایه، نظیر زیست شناسی و یا شیمی، مشغول به تحصیل شود و در سال سوم در آزمون ورودی داروسازی (PCAT) شرکت نماید و در صورت قبولی در این آزمون ورودی امکان ادامه تحصیل در رشته داروسازی را خواهد داشت.

مجله الکترونیک حامی مهاجر جهت ارائه مشاوره مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور و مقالات مناسب در این رابطه راه اندازی گردیده است .

ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.